Three-D-Print

Erasmus+

Terminado

Closed

EN V Co-funded by_POS

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them

🇵🇹

A CEPROF/ESPE foi parceira no projeto “3D-Print – Impressão Três-D” que decorreu entre 2020 e 2022 e contou com parceiros do Reino Unido, Bélgica, Chipre e Itália.

 

Objetivos do projeto:

  • Fornecer apoio para os desafios educacionais e de formação relacionados com a dotação, à força de trabalho do futuro, de competências relevantes e necessárias para participar na revolução da impressão 3D;
  • Fornecer cursos de nível básico e de fácil acesso que possam motivar adultos com menos qualificações.

 

Resultados Finais:

  1. Guia sobre como introduzir a impressão 3D na educação de adultos;
  2. Programa de formação para formadores que forneça as ferramentas de conhecimento necessárias para desenvolver métodos de ensino sobre a impressão 3D na formação de adultos;
  3. Pacote de ensino que permita que os formadores de adultos aprendam mais sobre impressão 3D, e forneçam materiais de curso para os seus formandos adultos.

Aceda ao nosso programa de formação online sobre impressão 3D em: https://3dprinting.espe.pt/training/

 

Interessado em aprender a integrar aspetos de impressão 3D em aula? Aceda ao nosso guia prático para educadores.

  • EU15 Limited, (Reino Unido);
  • All Digital AISBL (Bélgica);
  • C.I.P. Citizens in Power (Chipre);
  • Istituto Comprensivo di Boschochiesanuova (Itália).

Para mais informações contacte

ceprofprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

CEPROF/ESPE was a partner of the “3D-Print – THREE-D-PRINT” project, which was developed from 2020 to 2022 and had partners from the United Kingdom, Belgium, Cyprus and Italy.

 

Project Objectives:

  • Provide support for the educational and training challenges related to equipping the future workforce with relevant and needed skills to participate in the 3D printing revolution;
  • Provide an entry-level, easily accessible courses, that could motivate adults with fewer qualifications.

 

Final Results:

  1. Guide on how to introduce 3D printing in adult education;
  2. Training programme on 3D printing, for trainers, to provide them with the needed knowledge tools to develop a teaching programme, on 3D printing in adult education;
  3. Teaching pack to enable adult educators to learn more about 3D printing and provide course materials for their adult students.

Access to our online 3D Printing training programme:  https://3dprinting.espe.pt/training/

 

Interested in learning how to integrate 3D printing aspects in class? Access our practical toolkit for educators.

Acronym – 3D-Print

Title – THREE-D-PRINT

Programme – Erasmus +

Key Action – KA204 – Strategic Partnerships for adult education

Reference – 2020-1-UK01-KA204-078911

Status – Closed

Start Date – 01-09-2020

End Date – 31-08-2022

Website – www.3dprint-training.com/

  • EU15 Limited, (United Kingdom);
  • All Digital AISBL (Belgium);
  • C.I.P. Citizens in Power (Cyprus);
  • Istituto Comprensivo di Boschochiesanuova (Italy).

For further information please contact

ceprofprojectmanagement@gmail.com