COFFE_E – The citizen of the future facing climatic change.

Erasmus+

Terminado

Closed

EN V Co-funded by_POS

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them

🇵🇹

A CEPROF/ESPE é parceira no projeto “COFFE_E – The citizen of the future facing climatic change” que decorrerá entre 2020 e 2022 e que conta com parceiros da Roménia, Bulgária, Itália, Turquia, Portugal e Lituânia.

Objetivos do projeto:

  • Aumentar o acesso, por parte de estudantes de grupos mais vulneráveis, a uma educação inclusiva, com vista à formação de futuros cidadãos responsáveis, preparados para responder às mudanças climáticas, através da criação de competências relativas ao desenvolvimento sustentável e cidadania responsável;
  • Desenvolver competências respeitantes à formação para a ecologia, de 6 professores, através da participação no intercâmbio de experiências e boas práticas de responsabilidade social e ambiental da organização, a nível europeu;
  • Elaborar um mínimo de 10 produtos educativos transnacionais, com o objetivo de implementar competências de aprendizagem digital, social e cívica dos estudantes.

Resultados finais:

  • Realizar uma campanha de divulgação de alguns promovendo pontos com uma forte mensagem de proteção ambiental;
  • Criar um espaço verde sustentável e biodiverso na escola;
  • Criar um espaço de recolha seletiva de lixo;
  • Editar um Smart Book, que contenha exemplos de boas práticas de cada país parceiro.

Veja os nossos resultados finais aqui: https://drive.google.com/file/d/1OnyPM1lNmkj9_uNUAn4-bjii9Hg8ikGY/view

Acrónimo: COFFE_E

Título: O cidadão do futuro enfrentando as alterações climáticas

Programa: Erasmus+ 

Ação-Chave – KA229 School Exchange Partnerships

Referência: 2020-1-RO01-KA229-080194

Estado: A decorrer

Data de Inicio: 01-10-2020

Data de Fim: 31/08/2023

Website: https://erasmuscoffee2020.webnode.com/contact/

  • Dacia Pitesti Technological High School, Roménia; 
  • Professional School of ECOLOGY and BIOTECHNOLOGY PROF.Dr. Asen Zlatarov Sofia, Bulgária;
  • I.T.E. Feliciano Scarpellini, Upper Secondary Technical Vocational Institute located in Foligno, Itália;
  • Vali Muammer Guler Sosyal Bilimler Lisesi,social sciences high school from Istanbul, Turquia;
  • Panevezio 5-oji gimnazija, Lituania

Para mais informações contacte

ceprofprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

CEPROF/ESPE is a partner in the project “COFFE_E – The citizen of the future facing climatic change” which will take place between 2020 and 2022 and has partners from Romania, Bulgaria, Italy, Turkey and Lithuania.

Project objectives:

  • Increase the access of students, from vulnerable groups, to an inclusive education, as future responsible citizens, prepared to respond to the climatic changes, through the training of sustainable development and responsible citizenship skills;
  • Develop skills for ecological education of 6 teachers, by participating in the exchange of experience and good practices, at European level, of the social and environmental responsibility of the organization;
  • Create of a minimum of 10 transnational educational products, in order to train digital, social and civic learning competences of students.

Final results:

  • Run a campaign to promote some spots with strong messages for environmental protection;
  • Set up a sustainable and biodiverse green space in the school;
  • Create a selective waste collection centre;
  • Edit a Smart Book containing examples of good practices from each partner country.

Check our Final Results here: https://drive.google.com/file/d/1OnyPM1lNmkj9_uNUAn4-bjii9Hg8ikGY/view

Resources:

  • Dacia Pitesti Technological High School, Romania (applicant organisation);
  • Professional School of ECOLOGY and BIOTECHNOLOGY PROF.Dr. Asen Zlatarov Sofia, Bulgaria;
  • I.T.E. Feliciano Scarpellini, Upper Secondary Technical Vocational Institute located in Foligno, Italy;
  • Vali Muammer Guler Sosyal Bilimler Lisesi,social sciences high school from Istanbul, Turkey;
  • Panevezio 5-oji gimnazija, Lithuania

For further information please contact

ceprofprojectmanagement@gmail.com