Everything Starts With Maths

Erasmus+

Em curso

Ongoing

EN V Co-funded by_POS

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them

🇵🇹

A CEPROF/ESPE é parceira no projeto “ESWM – Tudo Começa com Matemática que decorrerá entre 2021 e 2023 e que conta com parceiros de Itália, Grécia, Espanha, Turquia e Roménia.

Objetivos do projeto:

  • Ajudar os alunos  de toda a Europa a ultrapassar as suas dificuldades na disciplina de Matemática;
  • Desenvolver métodos criativos e incisivos para ajudar os alunos a prosperar nesta área académica, fundamental para adquirir habilidades úteis para a vida.

Resultados Finais:

  1. Desenvolver uma metodologia capaz de identificar as maiores dificuldades dos estudantes na aprendizagem de matemática;
  2. Melhorar as capacidades e conhecimentos matemáticos dos estudantes, através de novos métodos inovadores;
  3. Criação de uma APP que irá promover a aprendizagem de matemática através de jogos didáticos e interativos.

Documentos:

1.ª Newsletter

2.ª Newsletter 

3.ª Newsletter

4.ª Newsletter

 

  • Karaman Il Milli Egitim Mudurlugu (Turquia)
  • Istituto Modartech (Itália)
  • Colegiul National ”Spiru Haret” (Roménia)
  • Colegio Montesclaros S.L. (Espanha)
  • Aristotelio Ekpedeftirio Serron (Grécia)

Para mais informações contacte

ceprofprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

CEPROF/ESPE is a partner in the “ESWM – Everything Starts with Maths project, which will take place between 2021 and 2024 and has partners from Italy, Greece, Spain, Turkey and Romania.

 

Objectives:

  • Help students across Europe overcome their difficulties in the subject of mathematics;
  • Develop creative and incisive methods to help students thrive in this academic area, which is fundamental to acquiring useful life skills;

Final results:

  1. Develop a methodology capable of identifying students’ greatest difficulties in learning mathematics;
  2. Improve students’ mathematical skills and knowledge through new innovative methods;
  3. Mobile HUB for VET teachers in Automotive Technology;
  4. Virtual training seminars and webinars on automotive for VET teachers;
  5. An APP that will promote the learning of mathematics through didactic and interactive games.

Documents:

1st Newsletter 

2nd Newsletter 

3rd Newsletter

4th Newsletter

 

  • Karaman Il Milli Egitim Mudurlugu (Turkey)
  • Istituto Modartech (Italy)
  • Colegiul National ”Spiru Haret” (Romania)
  • Colegio Montesclaros S.L. (Spain)
  • Aristotelio Ekpedeftirio Serron (Greece)

For further information please contact

ceprofprojectmanagement@gmail.com