ROTENA.

Erasmus+

Terminado

Closed

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them

🇵🇹

A CEPROF/ESPE foi parceira no projeto “ROTENA – Robotics Training for the New Age” que decorreu entre 2016 e 2018 e que contou com parceiros do Reino Unido, Áustria e Suécia.

Objetivos do projeto:

  • Utilizar a robótica associada à impressão 3D para motivar os alunos para a nova era da revolução tecnológica;
  • Desenvolver um programa de introdução à Robótica e à Impressão 3D;
  • Desenvolver as competências nas áreas da Robótica e da Impressão 3D.

Resultados finais:

  • Pesquisa sobre formação disponível nas áreas da robótica e da impressão 3D;
  • Levantamento, a nível Europeu, de informação acerca da importância e utilização da robótica e da impressão 3D na formação, assim como das boas práticas nestas áreas;
  • Desenvolvimento de módulos de formação adaptáveis às necessidades de diferentes instituições e possível integração dos mesmos nos currículos já existentes;
  • Promoção de boas práticas na formação a nível Europeu.

Saiba mais do projeto:

ROTENA – KA202
Robotics – Training for the New Age

Erasmus +

Ação-chave

Parcerias Estratégicas no domínio do Ensino e Formação Profissional

2016-1-UK01-KA202-024437

Terminado

Data de início

01-10-2016
30-09-2018

 

 

  • EU15 Limited (United Kingdom) (Coordenador);
  • Ovar Forma – Ensino e Formação, Lda. (Portugal)
  • E.N.T.E.R. GMBH (Austria)
  • SMEBOX AB (Sweden)

Para mais informações contacte

ceprofprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

CEPROF/ESPE was a partner in the project “ROTENA – Robotics Training for the New Age” which took place between 2016 and 2018 and had partners from the UK, Austria and Sweden.

Project objectives:

  • Use robotics associated with 3D printing to motivate students for the new era of technological revolution;
  • Develop an introduction program to Robotics and 3D Printing;
  • Develop skills in the areas of Robotics and 3D Printing.

Final results:

  • Research on available training in robotics and 3D printing;
  • Survey (at European level) of information about the importance and use of robotics and 3D printing in training, as well as good practices in these areas;
  • Development of training modules adaptable to the needs of different institutions and their possible integration into existing curricula;
  • Promotion of good practices in training at European level.

More:

ROTENA – KA202
Robotics – Training for the New Age

Erasmus +

Key Action

Strategic Partnerships for VET

2016-1-UK01-KA202-024437

Closed

Start Date

01-10-2016
30-09-2018

 

 

  • EU15 Limited (United Kingdom) (Coordinator);
  • Ovar Forma – Ensino e Formação, Lda. (Portugal)
  • E.N.T.E.R. GMBH (Austria)
  • SMEBOX AB (Sweden)

For further information please contact

ceprofprojectmanagement@gmail.com